Thursday 31 March 2011

Apartment From The Early 1900's





















Hittade precis den här fantastiska sekelskifteslägenheten på Plantagegatan 13 i Linné i Göteborg. Den ligger ute på Hemnet just nu. Jag gillar verkligen sådana här gamla hus med stora djupa fönster, stuckaturer och spegeldörrar etc. Dubbeldörrarna i hallen är ju helt fantastiska! Jag gillar även den öppna planlösningen mellan kök och vardagsrum som ger mycket rymd trors att lägenheten endast är 59kvm. Garderob och badrum är därmed tyvärr i minsta laget...

4 comments:

  1. Gaah! ett av mina drömboenden! Högt i tak, stukaturer och spegeldörrar... gammal charm som riktigt strålar ur väggarna! lövly!

    ReplyDelete
  2. Ja, den är verkligen helt fantastisk!! Lite för liten garderob för mig bara ;)...
    Tror säkert att den hade blivit ännu snyggare om du hade inrett den! Som tur är har vi ju det estetiska ögat och kan bortse från risbollar och gosedjur :)...

    ReplyDelete
  3. Annika Johansson4 May 2011 at 08:54

    Dags att packa flyttlådorna jag har ngr över,
    hoppas den inte blir för dyr:)

    ReplyDelete
  4. Ja, visst är den fin, men några flyttlådor behövs inte förrän jag hittar en lägenhet med kombinerad ateljé och New York känsla :)! Kan nog dröja ett tag...

    ReplyDelete