Tuesday 5 April 2011

Vintage Stories La Belle Epoque










Igår gick detta fönster upp i alla KappAhls butiker! Det är vårens Vintage Stories kollektion i vitt och offwhite som har inspiration från Frankrike under sekelskiftet, kollektionen finns i butik från och med fredag denna veckan.
Fönstret har jag gjort som en stor och pampig walk-in-closet helt i vitt och med stora tjocka barockramar runt modellbilderna. En mix av skyltdockor och skräddarbyster förstärker känslan av mixen mellan modernt och nostalgi. Både dockor och byster har fått extra tyll under klänningar och kjolar för extra vidd och en svepande och romantiskt effekt, med inspiration från balettens värld. Några av dockornas ben är även lindade med vit brett sidenband. Den sirliga handskrivna texten på rutan ger också ett feminint och berättande uttryck som för tankarna tillbaka till sekelskiftet och handskrivna brev.  

2 comments:

  1. Annika Johansson4 May 2011 at 09:07

    Oh vad sugen jag blir på att shoppa !
    Precis sp här vill jag att min affär skall se ut!
    Nu gäller det bara att hitta den.

    ReplyDelete
  2. Yes, jag tror på det! Se till att hitta en lokal så kommer jag och hjälper dig :)!

    Kram

    ReplyDelete