Tuesday 1 February 2011

The Basics

Idag gick detta fönster upp i alla KappAhls butiker! Detta var det sista fönstret jag gjorde innan jag åkte till Indien, så det känns ganska längesedan... Jag tycker att det är en ljus, fräsch och härligt frisk vårkänsla i detta fönster med de mjuka plaggen i gråmelange och vit bomull. Kollektionen är inspirerad av 80-talets rena och sportiga underklädeskollektioner som man såg hos bl.a. Calvin Klein och Björn Borg.  
Känslan som jag vill uttrycka i detta fönster är en söndag morgon i en studiolägenhet i New Yorks Meatpacking District. De rena vita plaggen och det krispiga ljuset från lysrören kontrasterar mot den råa betongväggen, vilket skapar spänning i den dova färgskalan. Modellbilderna är tryckta på stora tunna bomullsvepor denna gång och de fortsätter böljande ner på golvet och draperas som om täcket i bilderna fallit ut på golvet. De släpper igenom det krispiga ljuset som om det vore vårens första strålar som strålade in genom de tunna bomullsgardinerna i studion.

2 comments:

  1. Jag såg fönstret på stan idag. Det blev verkligen jättebra!
    Hur går det för er? Jag saknar er.

    Kram

    ReplyDelete
  2. Hej!

    Tack så mycket :)! Det går bra, har precis skyltat ett Hampton fönster för v.10-11 och ska snart skylta fönstret för vårens Vintage kollektion, kul!
    Hur går det för dig? Jättenyfiken, men är säker på att det går super.Det är så roligt att du fick det jobbet!
    Saknar dig med, hoppas vi ses snart :)!

    Kram

    ReplyDelete