Wednesday 19 May 2010

Wedding decoration









När en av mina bästa vänner gifte sig hjälpte jag till med att dekorera lokalen. Vi ville förstärka det vita och ljusa i lokalen, men förgylla den och få den att kännas lyxigare och mer personlig. Helena hjälpte också til och gjorde fantastiskt fina blomsterarrangemang!

Färgerna gick i vitt och olika rosa toner tillsammans med grön murgröna. Vi hade köpt ljuslyktor av glas i olika rosa nyanser och klarglas. Även höga coctailglas att lägga rosenknoppar i. Vid honörsbordet och på buffé bordet blev det istället en maffiga glasskålar på fot med ljusrosa rosor, fjärilar och glasstenar i. Fjärilarna användes tillsammans med blommorna på borden och vi tillverkade även servettringar av dem, så att varje gäst möttes av en egen gnistrande fjäril. Även fjärilarna va i både vitt och olika rosa toner samt storlekar och sattes även fast på väggar och i taket på något enstaka ställe.
Det fanns fyra stora ljuskronor i taket och dem prydde jag med girlanger av cerise glasprismor som hängdes böljande över kronorna.

Jag hängde även upp långa längder med tunt vitt tyg som fick bölja långs med taket. Jag draperade även en del av väggen längst in i lokalen bakom honörsbordet där det fanns två dubbeldörrar, så att de inte skulle ta fokus, utan endast strila igenom ljus. Ute på gården hängde jag också upp draperade tyger längs med några väggar ihop med snäckgirlanger som spelade i vinden, blev väldigt effektfullt med tygerna som svepte med vinden.

De blev jättenöjda och det var ett fantastiskt roligt bröllop!

No comments:

Post a Comment